Bestellen



Betalen



Leveren



Annuleren en retourneren



Algemene
voorwaarden winkel

 Meulemanslaan 28,
Westerlo

Bestellen

Hoe weet ik of mijn bestelling geregistreerd is?

Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Neem contact op met onze webshopmedewerkers als u deze e-mail niet ontvangt. Dit kan via e-mail naar webshop@cevo.be

Mijn bestelling is geplaatst, wat is nu het verdere verloop?

Na ontvangst van de betaling wordt uw bestelling in behandeling genomen. U ontvangt een e-mail zodra uw bestelling klaar staat:

  • U koos voor AFHALING:
    U ontvangt een mail als uw bestelling klaarstaat. Deze mail toont u in de winkel om uw bestelling af te halen.
  • U koos voor LEVERING:
    Als K&A Koerier uw pakket levert, wordt u gecontacteerd om een datum voor levering af te spreken. U ontvangt een trackinglink zodra de levering ingepland is.
    Als GLS / Transforce uw pakket levert, ontvangt u een trackinglink zodra uw bestelling bij ons opgehaald is.
    Als CEVO uw pakket levert, wordt u telefonisch gecontacteerd om een leverdatum af te spreken.

Kan ik mijn bestelling na het plaatsen nog aanpassen?

Als de bestelling nog niet verzonden is, kunnen aanpassingen via e-mail doorgegeven worden. Wij bevestigen dit nadat het is aangepast. Artikelen die speciaal voor u besteld werden kunnen in sommige gevallen niet meer aangepast worden. Informeer hiervoor tijdig.

Kan ik mijn gegevens bekijken en eventueel wijzigen?

Dat is mogelijk als u een account heeft aangemaakt bij het plaatsen van de bestelling. Meldt u aan op de Cevo-webshop met uw persoonlijke login. Daarna kan u uw gegevens bekijken en desgewenst wijzigen. U kan er ook een overzicht van eerder geplaatste bestellingen raadplegen.
Een adres wijziging geeft u door via mail. Zo kan dit tijdig aangepast worden voor levering.

Betalen

Hoe kan ik een bestelling betalen?

  • Bancontact
  • Bankoverschrijving
  • iDEAL
  • Maestro
  • Mastercard
  • PayPal
  • Visa
  • Ecocheques (enkel in onze fysieke winkel)

Hoe snel ontvangen jullie mijn betaling?

Online betalingen ontvangen wij onmiddellijk. Bij betaling via overschrijving kan het tot 3 werkdagen duren voor wij dit ontvangen. Bestellingen worden behandeld nadat de betaling is toegekomen.

Kan ik van mijn bestelling een factuur ontvangen?

Op de dag dat uw bestelling bij ons wordt opgehaald, wordt er een factuur opgemaakt. U ontvangt deze via e-mail.

Leveren

Kan mijn bestelling geleverd worden?

We leveren in België en Nederland. Hiervoor werken we samen met verschillende transporteurs. Producten die te groot zijn voor standaard transport worden alleen in België / onze regio geleverd.

Als u het artikel dat u wil bestellen in het winkelmandje plaatst en de plaats van levering invult, ziet u of levering mogelijk is.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wij doen ons best om alle bestellingen zo snel mogelijk te leveren. Cevo heeft een zeer groot assortiment bestaande uit kleine artikelen die via een pakjesdienst verstuurd kunnen worden tot zware artikelen die met een kraanwagen geleverd worden. De levertermijn is afhanklijk van het soort zending en soms ook de locatie waar het geleverd moet worden.

  • Pakketjes worden geleverd door GLS of Transforce. De levertermijn bedraagt 2 à 3 werkdagen. U ontvangt een email als uw bestelling bij ons vertrekt + de transporteur stuurt u een trackinglink.
  • Palletzendingen via K&A Koerier worden binnen een termijn van 2 à 4 werkdagen verzonden. Wij contacteren u zodra uw bestelling klaarstaat om een datum af te spreken. Dan kan u bekijken wanneer er iemand aanwezig kan zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. Enkel met toestemming van de klant, wordt de bestelling afgezet als er niemand aanwezig is.  
  • Zeer grote of zware artikelen worden door Cevo geleverd. Wij maken telefonisch of via mail een afspraak voor de levering.

Wat als mijn bestelling beschadigd geleverd werd?

Wij verpakken onze artikelen zorgvuldig, maar kunnen transportschade helaas niet altijd vermijden.

Controleer bij levering of de bestelde artikelen in goede staat zijn. Zichtbare schade moet op het transportdocument van de chauffeur genoteerd worden. Indien u dit onmiddellijk doorgeeft, versturen we kosteloos en zo snel mogelijk een vervangzending.

Als u de artikelen in ontvangst neemt, stemt u in met de staat ervan. Stelt u de schade later vast, zullen we bekijken of herstelling of vervanging mogelijk is. Via mail naar webshop@cevo.be kan u de schade melden. Voeg foto’s van het product en van de verpakking toe aan uw mail.

Wat als ik mijn bestelling niet werd geleverd?

U ontvangt een e-mail zodra uw bestelling verzonden wordt. Neem contact met ons op als uw pakket niet binnen de vermelde termijn geleverd werd. We zoeken uit waar het mis is gegaan en doen het nodige om uw bestelling zo snel mogelijk te leveren. In uitzonderlijke gevallen start de transporteur zelf een dossier op om dit uit te zoeken, we wachten dan op hun resultaat voor we opnieuw versturen.

Wat als ik een fout artikel ontvang?

  • Heeft Cevo u per vergissing een fout product geleverd? Meldt dit binnen 14 dagen na ontvangst via mail naar webshop@cevo.be. Wij ruilen dit kosteloos bij u om als het nog niet in gebruik is genomen. Ingebruikname van de goederen impliceert de uitdrukkelijke aanvaarding van de geleverde goederen.
  • Heeft u een foutief product besteld? Dan kan er een kost aangerekend worden voor de omruiling of retourzending van het product.

Annuleren en retourneren

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Een bestelling kan geannuleerd worden als deze nog niet verzonden is. U kan dit doorgeven via mail naar webshop@cevo.be. Als de bestelling al verzonden is, is het mogelijk dat er een retourkost wordt verrekend bij de terugbetaling. Artikelen die speciaal voor u besteld werden, kunnen niet kosteloos geannuleerd worden.

Mag ik mijn bestelling retourneren?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen.

Kunnen alle artikelen geretourneerd worden?

U heeft het recht om uw aankoop te inspecteren, net zoals dat in de echte winkel kan. Niet meer en niet minder. Als het product onbeschadigd is en in de originele verpakking zit, mag het binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:

  • Gebruikte artikelen
  • Beschadigde of onvolledige artikelen
  • Bederfelijke artikelen (verf, voegsel, …)
  • Artikelen die speciaal voor u besteld werden en maatwerk

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Een retourzending moet binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling schriftelijk doorgegeven worden. Dit kan (aangetekend) naar Cevo webshop, Meulemanslaan 28-30 te 2260 Westerlo of via mail naar webshop@cevo.be. Via mail mag u een foto van het artikel bijvoegen, zodat wij al kunnen nakijken of het artikel nog in goede staat is. Nadat u bevestiging heeft ontvangen dat uw artikel geretourneerd kan worden, kan u dit binnenbrengen in onze winkel of retour sturen.

Als Cevo het transport regelt, worden er mogelijk transportkosten verrekend bij de terugbetaling. Deze kosten hangen af van de grootte van het artikel.

Hoe wordt mijn betaling teruggestort als ik een artikel retourneer?

Nadat uw retour in goede staat bij ons is toegekomen, betalen wij dit terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee u betaald heeft. Als Cevo het transport regelt, wordt de transportkost verrekend bij de terugbetaling. Bij retourzending is de klant verantwoordelijk voor het pakket. Zorg dat het goed verpakt verzonden wordt om schade te voorkomen. Beschadigde producten worden niet vergoed.

Wat zijn de omruilregels van aankopen in de winkel?

  • Goederen kunnen binnen 14 dagen na aankoop omgeruild of geretourneerd worden als ze:
    - ongebruikt zijn
    - onbeschadigd zijn
    - in de originele en ongeopende verpakking zitten
  • Omruiling/retour kan enkel met een geldig aankoopbewijs: kasticket of kasfactuur.
  • Bij omruiling/retour ontvangt u een waardebon
  • Volgende goederen kunnen niet geruild/geretourneerd worden:
    - Artikelen die speciaal voor u besteld werden en maatwerk
    - Artikelen die niet meer in ons assortiment zitten / einde reeks
    - Producten in vloeibare vorm (verf, olie, …)
    - Onderhoudsproducten (Lithofin, Woca, ...)
    - Producten in poedervorm (voegsel, cement, ...)
    - Asfaltvernieuwer
    - Alle soorten kurk en tegels
    - Vervanglampen
    - Behangpapier

Klachten

Waar kan ik terecht met een klacht?

Gekochte producten worden bij levering, of zo snel mogelijk na ontvangst gecontrolereerd. U dient na te gaan of de geleverde artikelen overeenstemmen met wat besteld werd. Gelieve webshop@cevo.be binnen 5 werkdagen na ontvangst te verwittigen via e-mail.

Mochten we er samen toch niet uitkomen, dan kan u als consument terecht bij Safeshops. SafeShops.be zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerste zicht gegrond is. U kan hen bereiken via het klachtenformulier of schriftelijk: Kapelsesteenweg 195/1, 2180 Ekeren, info@Safeshops.be.

Verder bestaat er een geschillenregeling bij de Consumentenombudsdienst en het Online Dispute Resolution platform van de EU.

Andere vragen

Staat uw vraag hier niet tussen? Laat uw gegevens hier achter en wij nemen spoedig contact met u op.